Bridge Academy

Een begeleidingstraject voor beginnende bridgers

De bridgecursussen op Riviera Bridge Club kennen jaarlijks een groot succes. En bij Riviera Bridge Club stopt het niet na de lessen. Integendeel, cursisten die uit de bridgeles komen, beginnen te kaarten in een afgeschermde ‘groene reeks’. In onze 'groene reeksen' mag je vragen stellen, geheugensteuntjes gebruiken, biedingen wijzigen, ... zodat beginners in een ontspannen sfeer speelritme en -ervaring kunnen opdoen.

Daarnaast is er onze Riviera Bridge Academy. Deze academie heeft tot doelstelling om o.a. ook beginners na de bridgelessen verder te begeleiden zodat hun bridgeniveau mooi verder kan blijven groeien.

Per sessie wordt een bepaald thema besproken. Na een korte theoretische toelichting door Bert Geens wordt er vooral veel ingeoefend en dit onder begeleiding van verschillende ervaren bridge coaches. Na elk spel wordt het bied- en speelverloop kort overlopen en bijgestuurd. Hierdoor worden de meest voorkomende biedingen en spellen grondig ingeoefend zodat de 'fundamenten' van spelen en bieden stevig verankerd worden.

Deze sessies zijn open voor iedereen. De bijdrage per sessie is 6€ per persoon (inclusief handouts). Per sessie op voorhand inschrijven is wel noodzakelijk zodat er steeds voldoende coaches kunnen voorzien worden.

De lessenreeks gaat door op maandagavond en start om 19.30u.

Bridge Academy

Data en thema's

Maandag 2 oktober 2023: Hoe je afspel verfijnen?

Maandag 6 november 2023: Hoe je tegenspel verbeteren?

Maandag 4 december 2023: Uitgesteld limietbod en valse preferentie

Maandag 8 januari 2024: Hoe en wanneer reverse te gebruiken? en wat met probleemhanden die te zwak zijn voor reverse?

Maandag 5 februari 2024: Afgelast

Maandag 4 maart 2024: Hoe en wanneer 4de kleur mancheforcing te gebruiken?

Maandag 8 april 2024: Oefensessie

Maandag 6 mei 2024: Volgbod, infodubbel en sterk dubbel

Maandag 3 juni 2024: Negatief dubbel en andere dubbels

Inschrijven kan per les of ineens voor alle lessen.

Graag inschrijven ten laatste op de donderdag voor de les.

Indien je bent ingeschreven en toch verhinderd zou zijn dan graag een mailtje naar rivierabridgeclub@gmail.com

Riviera Bridge Club
Relax, have fun, enjoy the game of bridge

Riviera Bridge Club