Swiss Paren

Swiss-toernooi: het principe van een Swiss toernooi is dat, vanaf ronde 2, elke bridgepaar speelt tegen het bridgepaar dat, in de vorige ronde, ongeveer een gelijkaardig resultaat heeft behaald.
In de daaropvolgende rondes worden de paren gesorteerd op hun cumulatieve scores en worden de paren met eenzelfde of vergelijkbare cumulatieve score tegenover elkaar gezet.
Een voorwaarde is dat dezelfde bridgeparen nooit twee keer tegen elkaar spelen.

Dit swiss-paren bridgetoernooi wordt in 1 reeks gespeeld, maar de eindrangschikking wordt opgedeeld in 3 reeksen, en dit volgens de sterkte van de deelnemende paren.
Zo heb je de gelegenheid om tegen betere spelers te spelen, maar wordt je resultaat enkel vergeleken met bridgespelers van +/- hetzelfde speelniveau.

Hoe wordt deze sterkte beoordeeld? Hiervoor is het competitieniveau van de deelnemers in het voorbije seizoen richtinggevend (maar niet bepalend). Indien beide spelers op een verschillend competitieniveau hebben gespeeld, is het hoogste niveau bepalend voor de reeksindeling. Spelers die geen competitie meer spelen, worden naar best vermogen ingeschat en vervolgens ingedeeld.

Start: Het toernooi start om 10.30 uur stipt, graag aanwezig ten laatste om 10.15 uur.

Prijzen:
Het totale prijzengeld bedraagt €900.
De eerste prijs bedraagt €200
De rest wordt verdeeld over de 3 reeksen in functie van het aantal deelnemende paren per reeks.
1/3 van de deelnemers krijgt een prijs.

Inschrijvingsgeld: € 15 per persoon (U30 = 50% korting)
De inschrijvingen worden afgesloten op woensdag 3 juli 2024.

Dit tornooi komt in aanmerking voor punten voor de Champion's Race

Het toernooi is een niet-rokerstoernooi

Met 44 paren was dit zeker een geslaagd toernooi.

Proficiat aan de winnaars: Mike Van der Vorst en Daniël Kurgan

Affiche van het Swiss Paren Tornooi van Riviera

Inschrijven kan je uitsluitend online.
Je inschrijving is slechts definitief na storting van de deelnameprijs op onze rekening BE17 4055 1597 1121 van de KBC met vermelding van 'Swiss Paren' en beide namen.

Bij annulatie voor woensdag 3 juli wordt de deelnameprijs volledig teruggestort.

Riviera Bridge Club
Relax, have fun, enjoy the game of bridge

Riviera Bridge Club
Schotensesteenweg 432