Starterslessen

Waarom kiezen voor bridge?

Het leukste is deze sport beoefenen in clubverband. Hierdoor heb je niet enkel het spelelement, maar ook het sociale aspect. In clubverband zal je vele toffe medebridgers ontmoeten en leuke contacten leggen. Kortom, een gezellige hobby voor jong en oud.

Bridge, de beste gymnastiek voor onze hersenen

Bridge houdt onze hersenen en geheugen in topconditie. Want bridge is pure ontspanning waarbij zeker wel het nodige denkwerk bij komt kijken.

Moet je reeds kunnen kaarten?

Iedereen kan leren bridgen. Onze startcursus is voor absolute leken in bridge en zelfs kaarten. In een aangepast tempo wordt vooral eerst het spelen geoefend. Pas daarna komt het bieden.
Voorkennis van bridge is dus niet nodig. Zelfs ervaring met kaartspelen is niet nodig.

Is bridge voor iedereen?

Het mooie van deze sociale hobby is dat zowel jong en oud, man en vrouw met elkaar kunnen spelen.

Onze jongere leden kiezen voor bridge omdat:

• Bridge een goede training is op geheugen en concentratie, logisch denken en samenwerken
  • Bridge nooit verveelt door zijn oneindige variëteit in speel- en tegenspeelmogelijkheden
  • Bridge ook een goede training is op stress- en spanningsbeheersing (o.a. tegen examenstress)
  • Bridge zeer competitief is waarbij de factor “geluk” bij kaarten tot een absoluut minimum wordt herleid
  • Bridge veel toernooien (nationaal en internationaal) biedt met aantrekkelijke geldprijzen
  • Bridge een zeer budgetvriendelijk sport is: geen materiaal of outfit nodig

Onze oudere leden kiezen voor bridge omdat:

• Bridge tot op zeer hoge leeftijd kan gespeeld worden
  • Bij bridge er geen kans is op fysieke letsels of ongemakken
  • Bridge een leuke manier is om geestelijk vitaal te blijven: geheugen en concentratie (use it or lose it)
  • Bij bridge de denkfuncties maximaal worden onderhouden
  • Bridge, samen met andere denksporten, een bewezen remedie is tegen Alzheimer en dementie: uit medisch onderzoek blijkt dat “Het intensief gebruiken van de hersenen vertraagt aanzienlijk de veroudering van de hersenen “.
  • Bridge ideaal is in combinatie met bewegingsactiviteiten
  • Sociale contacten van groot belang zijn voor de gezondheid: eenzaamheid leidt tot stress en maakt ongelukkig
  • Het beoefenen van bridge onafhankelijk is van het weer
  • Bridge een zeer budgetvriendelijke sport is: geen materiaal of outfit nodig

Praktisch

Wil je leren bridge spelen? Dan ben je op Riviera aan het juiste adres.
We starten met een nieuwe cursus op
donderdagavond van 19.30 uur tot 22.30 uur en op
zondagvoormiddag van 9.30 uur tot 12.30 uur

Onze cursisten worden op maat begeleid zodat iedereen – of je nu al kaartervaring hebt of niet – dit leuke kaartspel kan aanleren.

Een bijkomend voordeel van 2 lesdagen is dat je vrij kan switchen indien je een donderdag of zondag eens verhinderd zou zijn, vermits de 2 lessenreeksen identiek zijn.
En je mag ook beide lessen bijwonen indien je extra wil te oefenen.

Eerste les:
donderdag 29 februari 2024 om 19.30 uur.
zondag 3 maart 2024 om 9.30 uur

Interesse? Neem dan contact via onderstaande link en wij bezorgen je alle nodige informatie.

Clubhuis-Bridgeles
Riviera Bridge Club
Relax, have fun, enjoy the game of bridge

Riviera Bridge Club