Mixte Paren

Speciale sfeer bij mixte paren

Bridge voor mixte paren is een bijzonder leuk toernooi. Het samenspel van de vrouwelijke, creatieve benadering van bridge gemixt met de mannelijke, vaak rationele benadering zorgt gegarandeerd voor het nodige vuurwerk.

Zo heb ik op het internet legio sterke verhalen gevonden over twistende bridge-echtparen. Zo zou o.a. een zekere Mevrouw Bennett in 1931 haar eega aan tafel hebben neergeschoten vanwege het mishandelen van een, in haar ogen, ijskoud en eenvoudig spel.
Maar we vinden ook mooie citaten ivm de Mixte Paren terug: "When playing bridge, never laugh at your wife's choises .... you're one of them" of "Mixte bridge is all about playing with someone of the opposite sex who is your kind of crazy".

Eén ding is zeker, dit toernooi voor gemengde paren schept een speciale sfeer. Want verschillende mannelijke spelers kunnen vaak een zweem van machogedrag niet onderdrukken. En na een mislukt spel is het dan meestal de vrouw die van katoen krijgt maar vaak op haar beurt - na een nauwkeurigere analyse - de man geëmancipeerde lik op stuk geeft. Daarna zoeken de mannen heimelijk steun bij elkaar aan de bar.

Wat kan bridge toch heerlijk passioneel zijn.

Inleg: 5€ per persoon

Iedereen is welkom, ook niet-leden. Dus meedoen is de boodschap.

Let wel, uitzonderlijk begint dit toernooi om 19.30u !

Van harte proficiat aan de winnaars van deze editie:

Vera Vissers en Ronny Vertente.

Mixte Paren
Riviera Bridge Club
Relax, have fun, enjoy the game of bridge

Riviera Bridge Club