Schaal Kockx

Deze competitie loopt van september tem mei, telkens op een zondagmorgen, van 9.45u tot 13.00u.

De bedoeling van deze competitie is om minder ervaren bridgespelers (‘junior’) de kans te geven om eens met een meer ervaren speler (‘senior’) te kunnen spelen.

Het eindobjectief van deze competitie is om de 'juniors' de mogelijkheid te geven om hun bridgepeil op een hoger niveau te brengen.

Elke speler die meedoet, is zeker van een mooie naturaprijs per wedstrijd die hij/zij meespeelt. De hoofdprijzen voor de 1ste en 2de plaats, zowel in NZ als OW, worden enkel aan gevalideerde ‘junior/senior-paren’ toegewezen.

Deze competitie loopt van oktober tem juni, telkens op een zondagmorgen, van 9.45u tot 13.00u.

Deze competitie loopt van oktober t.e.m. juni, telkens op een zondagmorgen, van 9.45u tot 13.00u.

Het is een regelmatigheidscriterium van in principe 9 speeldagen op zondagmorgen, waarbij de 6 beste uitslagen in aanmerking worden genomen voor de einduitslag.

Elke speeldag worden er natura prijzen uitgedeeld.

We willen wat dichter aanleunen bij de originele doelstellingen van de Schaal Kockx:

• Beginners begeleiden bij de overgang naar clubtornooien
  • Het sociaal contact bevorderen tussen nieuwkomers en Riviera leden

Schaal Kockx logo

Er wordt gespeeld in 2 reeksen:

• Een A-reeks: waarbij spelers ("juniors") die niet in aanmerking komen voor de B-reeks (zie hierna) een paar vormen met meer ervaren spelers ‘”seniors”.
    De resultaten van de "junior" met de gekozen “senior” zullen meetellen voor het eindklassement.
  • Een B-reeks: voor spelers gestart met cursus in september 2022 of later.
    Zij zullen een paar vormen met een “senior” maar deze zullen zij niet zelf moeten zoeken. De club zorgt voor een “passende senior”.
    Al de resultaten van de "junior" worden meegenomen voor het eindklassement, ongeacht met welke “senior” de junior gespeeld heeft.
    De senior in deze reeks speelt gratis.
  • Bij de samenstelling van reeks B kan het bestuur “case by case” afwijken van de criteria voor zover hiermee de uitgangspunten gerespecteerd worden (voorbeeld: een speler is 5 jaar geleden uit cursus gekomen, intussen amper bridge gespeeld, hoort van het initiatief en wenst deel te nemen)
  • In de A-reeks mogen senior-senior paren meespelen, maar zij komen niet in aanmerking voor de eindrangschikking en de natura prijzen.

De inschrijvingen gebeuren als volgt:

• A-reeks: de junior moet inschrijven met een senior (of omgekeerd).
    Inschrijven ten laatste op de woensdagdagavond voorafgaand aan de zondagochtend drive.
  • B-reeks: de junior schrijft zich in en duidt aan of hij/zij reeds heeft afgesproken met een "senior". Indien reeds afgesproken vermeldt hij/zij de naam van de senior.
    Indien de "junior" nog geen partner heeft, dan wordt verwacht dat de "junior"zich inschrijft ten laatste een week voor de zondagochtend drive op zaterdag avond voor 20 uur.
    Indien reeds een partner, dan is inschrijven ten laatste op de woensdagavond voorafgaand aan de zondagochtend drive voldoende.

Data

15 oktober 2023

19 november 2023

17 december 2023

21 januari 2024

18 februari 2024

17 maart 2024

21 april 2024

12 mei 2024

16 juni 2024

Basissysteem Juniors B-reeks

Een korte versie van het basissysteem dat de Juniors in de B-reeks spelen vind je hier

Inschrijven voor drive van 12 mei 2024

Om deel te nemen aan deze zondagochtend drives is vooraf inschrijven nodig.
In de B reeks zonder partner op zaterdagavond 1 week voor de drive, met partner op woensdagavond
In de A reeks ten laatste op woensdagavond.
Indien je ingeschreven bent en onverwachts toch verhinderd zou zijn om deel te nemen, gelieve dan zo vlug mogelijk een mailtje te sturen naar rivierabridgeclub@gmail.com.

Algemene Uitslag

A-Reeks

Om in aanmerking te komen voor de eindrangschikking, dient aan volgende voorwaarden voldaan te worden:

- de ‘junior’ mag niet meer dan 75 masterpoints hebben (seizoen 2020/21)
- hetzelfde ‘junior/senior-paar’ mag in vorige edities niet bij de 3 eerste zijn geëindigd
- je moet, per seizoen, minstens 6 'Schaal Kockx'-wedstrijden gespeeld hebben met dezelfde partner

B-Reeks

Om in aanmerking te komen voor de eindrangschikking, dient aan volgende voorwaarden voldaan te worden:

- de 'junior' moet, per seizoen, minstens 6 'Schaal Kockx'-wedstrijden gespeeld hebben

Uitslagen A reeks

Uitslagen B reeks

Uitslagen Vorige Edities