Butler

Bij de normale parenuitslag komt het nog al eens voor dat 'normale' scores niet voldoende of te goed gehonoreerd worden door een uit de hand gelopen bieding of slecht tegenspel van een ander paar. De butlertelling beoogt deze onregelmatigheid te neutraliseren om zo tot een meer gebalanceerde uitslag te komen.

In Butler wordt de behaalde score per spel vergeleken met een zogenaamde 'datumscore'. Dat is de gemiddelde score van alle in dezelfde windrichting gespeelde spellen minus de beste en de slechtste score. Het verschil tussen de behaalde score en de datumscore wordt omgezet in IMP's (Internationale Match Punten) volgens een door de VBL vastgestelde formule.

Om de competitiespelers beter voor te bereiden op de reguliere viertallencompetitie wordt vanaf begin september tot einde competitie elke donderdagavond een butler wedstrijd ingericht, naast het gewone parentoernooi.
Dit natuurlijk enkel op de donderdagen dat er geen viertallentoernooi wordt gespeeld.

Er wordt geen algemene rangschikking gemaakt.

Butler met Riviera logo

Uitslagen Vorige Edities